 
            
          
        Projekti kokkuvõte
- Iseseisvunud Eesti 31 aasta jooksul on siin toodetud üle tuhande filmi, millest vaid 11 ületas 100 000 vaataja piiri. Nende hulgas ka „Apteeker Melchior“. 
- Apteeker Melchiori saaga tõi 2022. aastal Eesti kinodesse kõige rohkem inimesi - filmidele osteti kokku üle 215 000 kinopileti. 
- „Apteeker Melchior“ linastus kokku 14 riigis, sh suurriikides USAs, Jaapanis, Saksamaal, Indoneesias. 
- Apteeker Melchiori filmide kommunikatsioon oli aasta jooksul nähtav kõikjal, alustades klassikalisest meediast ja digist kuni Melchiori-teemaliste vanalinna-ekskursioonide, filmiteemaliste näituste ja mõjuisikuturunduseni. 
- Eristusime, kasutades võtteid ja kanaleid, mida pole filmide kommunikatsioonis varem rakendatud. 
Eesmärgid
- Tekitada vaatajates maksimaalne huvi Apteeker Melchiori filmide vastu. 
- Olla nähtav kõikides sihtrühmade jaoks olulistes kanalites. 
- Tagada, et valdav osa Eesti inimestest oleks kuulnud Apteeker Melchiori filmidest. 
- Eristuda. Luua Apteeker Melchiori maailm, kasutades ebatraditsioonilisi võtteid ja kanaleid. 
- Müüa minimaalselt 80 000, ideaalis 100 000 piletit ühe filmi kohta. 
- Viia Apteeker Melchior Eestist välja ja tutvustada Eesti filmi ka rahvusvahelistel turgudel.
Situatsioonianalüüs
- Koroonapiirangud muutsid inimeste filmide vaatamise harjumusi – kinode pandeemiaeelsed vaatajanumbrid pole tänaseni taastunud. 
- Kommunikatsiooniga tuli saavutada eesmärk ~100 000 vaatajat filmi kohta, mida suudab vaid väike osa Eesti filmidest. Alates pandeemia algusest polnud see veel kellelgi õnnestunud. 
- Eesti filmide kommunikatsiooni on tehtud väga professionaalsel tasemel ning see on võitnud ka auhindu – tähelepanu võitmiseks pidime leidma uusi loovaid ja eristuvaid lahendusi. 
- Konkurents väiksel turul. Üks filmi rahastajatest on ka meediamaja omanik – vältida tuli olukorda, kus teised meediagrupid näevad filmi konkurendi ettevõtmisena. Filmi sihtrühm on lai ja meie eesmärgiks oli katta kõik meediakanalid. See eeldas laiapõhjalist personaalset koostööd kõigi kanalitega. 
Sihtrühmad
- Kogu Eesti elanikkond – kõik potentsiaalsed kinos käijad teismelistest seeniorideni, ajalooõpetajast filmikriitikuni. 
- Nii eesti kui vene keele kõnelejad. 
- Eraldi sihtisime noori, kelle jaoks pole Eesti filmid voogedastusplatvormide ajastul esimene valik. Samas on just nemad kultuuri edasikandjatena eriti olulised. 
- Ajalooõpetajad, kelle jaoks Apteeker Melchior on hea võimalus õpilastele keskaja tutvustamiseks. 
- Inglise keelt kõnelevad turistid, kelle jaoks võiks Apteeker Melchiori maailm olla üks võimalus tutvuda Tallinna ajaloo ja vanalinnaga. 
- Koostööpartnerid, ajakirjanikud, laiem avalikkus. 
- Rahvusvahelised filmilevitajad, festivalikorraldajad ja voogedastusplatvormid. 
Sõnumi- ja kommunikatsioonistrateegia
Tegime koostööd erinevate meediakanalitega eksklusiivse sisu loomiseks, alustades esimesest võttepäevast 2020. suvel kuni filmide esilinastusteni ja kinolevi toetamiseni 2022. aastal.
- Pidev eriürituste korraldamine. Näiteks Apteeker Melchiori vanalinnaekskursioonid, ajalooloengud, meediapäevad filmivõtetel, taskuhäälingud, esilinastused erinevates linnades, kostüüminäitus Narvas, fotonäitus Kiek in de Kökis ja Vao tornlinnuses ja kõikide tegevuste eel- ning järelkommunikatsioon. 
- Laia nähtavuse tagamine digikanalites, sh Instagrami Melchiori-filter, järjepidev kommunikatsioon sotsiaalmeedias ja koostöö mõjuisikutega. 
- Kooliõpilastele ja ajalooõpetajatele ning Eestit külastavatele turistidele suunatud publikuprogramm koostöös Tallinna Linnamuuseumiga.  
- Ingliskeelne kommunikatsioon erinevatel turgudel, eesmärgiga leida rahvusvaheline levitaja, teha koostööd voogedastusplatvormidega ja tekitada huvi rahvusvaheliste festivalide korraldajatel. 
- Integreeritud turunduskommunikatsioon – kampaania põhines PR kommunikatsioonil, mida toetas makstud reklaamikampaania meediakanalites. 
Unikaalsus ja eristumine
Tähelepanu saavutamiseks otsisime pidevalt võtteid ja kanaleid, mida pole filmide kommunikatsioonis varem kasutatud. Näiteks:
- Apteeker Melchiori vanalinnaekskursioonid; 
- Koostöö Raeapteegiga; 
- Näitused Tallinnas Kick in de Kökis, Narvas ja Vao tornlinnuses;  
- Eristuv mõjuisikuturundus - saatejuhid taustarollides; 
- Instagrami filter, mida proovis näiteks Marko Reikop Ringvaate otse-eetris; 
- Linnamuuseumi publikuprogramm (noortekonkursid, loengud jm), mis tõi auhinnaks Muuseumiroti; 
- Filmiteemaline postmark, 
- President ja linnapea esilinastusel. 
Tulemused
- PR tegevused jõudsid maksmata meedias ligi 70 miljoni kontaktini.
- Sotsiaalmeedia orgaaniline ulatus 580 000 kontaktini, millele lisandusid sajad kasutajate loodud postitused ning paid reach 360 000 kontakti.
- Lisaks kontaktid linnatänavatel, üritustel, kinos, muuseumides, ekskursioonidel, koolitundides jm – eriüritustest võttis osa tuhandeid inimesi.
- Apteeker Melchiori kinopileti ostis 2022. aastal üle 215 000 inimese Eestis.
- „Apteeker Melchior“ oli 2022. a vaadatuim Eesti film. Esimest filmi käis kinos vaatamas 129 000 ja teist 86 000 inimest.
- (Triloogia kolmas film esilinastus aprillis 2023).
Edu teistel turgudel:
- Esilinastused 14 riigis, 16 filmifestivalil.
- Rahvusvaheline levi jätkub koostöös filmilevitajaga Global Screen, lepingud sõlmitud Saksa ja Tšehhi suurimate voogedastusplatvormidega, triloogia dubleeritud saksa ja läti keelde.
- Amazon toodab Apteeker Melchiori fimidest sarja saksakeelsetele turgudele.
- Apteeker Melchior on osade turistide jaoks sissejuhatus Tallinna vanalinna ja Eesti ajalukku.
- Film jõudis 2023. aastal Elisa ja Telia voogedastusplatvormidele ja on kogunud ka seal juba üle 100 000 vaatamise.