
Projekti kokkuvõte
Iseseisvunud Eesti 31 aasta jooksul on siin toodetud üle tuhande filmi, millest vaid 11 ületas 100 000 vaataja piiri. Nende hulgas ka „Apteeker Melchior“.
Apteeker Melchiori saaga tõi 2022. aastal Eesti kinodesse kõige rohkem inimesi - filmidele osteti kokku üle 215 000 kinopileti.
„Apteeker Melchior“ linastus kokku 14 riigis, sh suurriikides USAs, Jaapanis, Saksamaal, Indoneesias.
Apteeker Melchiori filmide kommunikatsioon oli aasta jooksul nähtav kõikjal, alustades klassikalisest meediast ja digist kuni Melchiori-teemaliste vanalinna-ekskursioonide, filmiteemaliste näituste ja mõjuisikuturunduseni.
Eristusime, kasutades võtteid ja kanaleid, mida pole filmide kommunikatsioonis varem rakendatud.
Eesmärgid
Tekitada vaatajates maksimaalne huvi Apteeker Melchiori filmide vastu.
Olla nähtav kõikides sihtrühmade jaoks olulistes kanalites.
Tagada, et valdav osa Eesti inimestest oleks kuulnud Apteeker Melchiori filmidest.
Eristuda. Luua Apteeker Melchiori maailm, kasutades ebatraditsioonilisi võtteid ja kanaleid.
Müüa minimaalselt 80 000, ideaalis 100 000 piletit ühe filmi kohta.
- Viia Apteeker Melchior Eestist välja ja tutvustada Eesti filmi ka rahvusvahelistel turgudel.
Situatsioonianalüüs
Koroonapiirangud muutsid inimeste filmide vaatamise harjumusi – kinode pandeemiaeelsed vaatajanumbrid pole tänaseni taastunud.
Kommunikatsiooniga tuli saavutada eesmärk ~100 000 vaatajat filmi kohta, mida suudab vaid väike osa Eesti filmidest. Alates pandeemia algusest polnud see veel kellelgi õnnestunud.
Eesti filmide kommunikatsiooni on tehtud väga professionaalsel tasemel ning see on võitnud ka auhindu – tähelepanu võitmiseks pidime leidma uusi loovaid ja eristuvaid lahendusi.
Konkurents väiksel turul. Üks filmi rahastajatest on ka meediamaja omanik – vältida tuli olukorda, kus teised meediagrupid näevad filmi konkurendi ettevõtmisena. Filmi sihtrühm on lai ja meie eesmärgiks oli katta kõik meediakanalid. See eeldas laiapõhjalist personaalset koostööd kõigi kanalitega.
Sihtrühmad
Kogu Eesti elanikkond – kõik potentsiaalsed kinos käijad teismelistest seeniorideni, ajalooõpetajast filmikriitikuni.
Nii eesti kui vene keele kõnelejad.
Eraldi sihtisime noori, kelle jaoks pole Eesti filmid voogedastusplatvormide ajastul esimene valik. Samas on just nemad kultuuri edasikandjatena eriti olulised.
Ajalooõpetajad, kelle jaoks Apteeker Melchior on hea võimalus õpilastele keskaja tutvustamiseks.
Inglise keelt kõnelevad turistid, kelle jaoks võiks Apteeker Melchiori maailm olla üks võimalus tutvuda Tallinna ajaloo ja vanalinnaga.
Koostööpartnerid, ajakirjanikud, laiem avalikkus.
Rahvusvahelised filmilevitajad, festivalikorraldajad ja voogedastusplatvormid.
Sõnumi- ja kommunikatsioonistrateegia
Tegime koostööd erinevate meediakanalitega eksklusiivse sisu loomiseks, alustades esimesest võttepäevast 2020. suvel kuni filmide esilinastusteni ja kinolevi toetamiseni 2022. aastal.
Pidev eriürituste korraldamine. Näiteks Apteeker Melchiori vanalinnaekskursioonid, ajalooloengud, meediapäevad filmivõtetel, taskuhäälingud, esilinastused erinevates linnades, kostüüminäitus Narvas, fotonäitus Kiek in de Kökis ja Vao tornlinnuses ja kõikide tegevuste eel- ning järelkommunikatsioon.
Laia nähtavuse tagamine digikanalites, sh Instagrami Melchiori-filter, järjepidev kommunikatsioon sotsiaalmeedias ja koostöö mõjuisikutega.
Kooliõpilastele ja ajalooõpetajatele ning Eestit külastavatele turistidele suunatud publikuprogramm koostöös Tallinna Linnamuuseumiga.
Ingliskeelne kommunikatsioon erinevatel turgudel, eesmärgiga leida rahvusvaheline levitaja, teha koostööd voogedastusplatvormidega ja tekitada huvi rahvusvaheliste festivalide korraldajatel.
Integreeritud turunduskommunikatsioon – kampaania põhines PR kommunikatsioonil, mida toetas makstud reklaamikampaania meediakanalites.
Unikaalsus ja eristumine
Tähelepanu saavutamiseks otsisime pidevalt võtteid ja kanaleid, mida pole filmide kommunikatsioonis varem kasutatud. Näiteks:
Apteeker Melchiori vanalinnaekskursioonid;
Koostöö Raeapteegiga;
Näitused Tallinnas Kick in de Kökis, Narvas ja Vao tornlinnuses;
Eristuv mõjuisikuturundus - saatejuhid taustarollides;
Instagrami filter, mida proovis näiteks Marko Reikop Ringvaate otse-eetris;
Linnamuuseumi publikuprogramm (noortekonkursid, loengud jm), mis tõi auhinnaks Muuseumiroti;
Filmiteemaline postmark,
President ja linnapea esilinastusel.
Tulemused
- PR tegevused jõudsid maksmata meedias ligi 70 miljoni kontaktini.
- Sotsiaalmeedia orgaaniline ulatus 580 000 kontaktini, millele lisandusid sajad kasutajate loodud postitused ning paid reach 360 000 kontakti.
- Lisaks kontaktid linnatänavatel, üritustel, kinos, muuseumides, ekskursioonidel, koolitundides jm – eriüritustest võttis osa tuhandeid inimesi.
- Apteeker Melchiori kinopileti ostis 2022. aastal üle 215 000 inimese Eestis.
- „Apteeker Melchior“ oli 2022. a vaadatuim Eesti film. Esimest filmi käis kinos vaatamas 129 000 ja teist 86 000 inimest.
- (Triloogia kolmas film esilinastus aprillis 2023).
Edu teistel turgudel:
- Esilinastused 14 riigis, 16 filmifestivalil.
- Rahvusvaheline levi jätkub koostöös filmilevitajaga Global Screen, lepingud sõlmitud Saksa ja Tšehhi suurimate voogedastusplatvormidega, triloogia dubleeritud saksa ja läti keelde.
- Amazon toodab Apteeker Melchiori fimidest sarja saksakeelsetele turgudele.
- Apteeker Melchior on osade turistide jaoks sissejuhatus Tallinna vanalinna ja Eesti ajalukku.
- Film jõudis 2023. aastal Elisa ja Telia voogedastusplatvormidele ja on kogunud ka seal juba üle 100 000 vaatamise.