
Projekti kokkuvõte
- Eesti Tennise Liit korraldas 2022. aasta septembri lõpus läbi aegade ühe suurima tennisesündmuse Tallinnas. Esimese Tallinn Open WTA 250 rahvusvahelise tenniseturniiri kordaminek rajab teed järgmistele taolistele spordisündmuste toimumisele Eestis.
- Agenda PR tiim liitus turniiri korraldava meeskonnaga maikuus, et valmistada ette ja toetada kogu sündmuse korraldust professionaalse kommunikatsiooniga. Koostasime kommunikatsioonistrateegia, mis toetaks piletimüüki, arvestaks rahvusvahelise pressi, aga ka sportlaste vajadustega ning aitaks äratada Eesti inimestes suuremat huvi tennise kui spordiala vastu.
- Iga spordi suursündmuse Eestis toimumine aitab tõsta meie tuntust maailmas. Professionaalne korraldus toetab meie head mainet kõrgetasemeliste partneritena. Läbimõeldud kommunikatsioon aitab seda kõike veelgi paremini esile tõsta, et sarnaseid sündmuseid toimuks Eestis ka edaspidi.
Eesmärgid
- Turniiril maksimaalse pealtvaatajate osaluse tagamine, tribüünide täitmine ka päevastel matšidel.
- Töötamine selle nimel, et Eesti tenniseringkond tunneks ennast olulise rahvusvahelise turniiri Eestisse tulemise puhul kaasatuna ja pakkuda võimalust oma lemmikutele kaasa elada.
- Motiveerida laste tenniseklubisid, anda noortele võimalus näha tippmängijaid, nendelt õppida ja kaasa elada.
- Aidata kaasa uute sponsorite leidmisel.
- Professionaalse meediasuhtluse korraldamine enne WTA turniiri ja sündmuse toimumise ajal.
- Üritusest hea sõna levitamine eesmärgiga tuua tulevikus Eestisse uusi kõrgetasemelisi turniire.
- Näidata, et suurt spordisündmust on võimalik korraldada jätkusuutlikult.
- Näidata meie tennisistidele kohaliku publiku ja meedia toetust.
Sihtrühmad
Eesti tenniseharrastajad ja –huvilised
Eesti profitennisistid
Sponsorid ja toetajad
Spordiajakirjanikud
Laiem avalikkus
Sõnumi- ja kommunikatsioonistrateegia
Tuua Eesti inimestele maailma tasemel tennis koju, võimaldades samal ajal tennise tippudel tunda kodupubliku toetust.
Meeldejääva ja eristuva turniiri korraldamine, mis toob kohale ka naaberriikide fännid ja asetab väikese Eesti maailmakaardile.
Olla inspireeriv noormängijale, professionaalile, fännile - jääda meelde (et mängijal oleks siin hea olla).
Näidata, et tennis kui üks spordiala on enesekindluse ja eesmärkide saavutamise üks hea näide - inspireerib elus hakkama saama, aitab olla vaimselt korras.
Midagi enamat kui võistlus – meie sõnum maailmale
Rõhutasime läbivalt, et WTA turniiri korraldamise õiguste saamine on erakordne võimalus Eestile, meie sportlastele ja publikule.
Tutvustasime WTA reegleid, tennise etiketti, korralduslikku poolt.
Kohe alguses kaasasime kommunikatsiooni WTA meeskonna – avaüritusel videosild WTA turundusdirektoriga, turniiri põhitabeli loosimisel otseülekanne (juhtis peakohtunik), Sportlandi podcast WTA turundusjuhiga, Delfi otsestuudios peakohtunik, kokkuvõtval pressikonverentsil WTA pressiesindaja jne
Rääkisime, milliseid tennisemaailma tippe me mängima ootame (paralleelselt toimusid mängijatega läbirääkimised).
Teatasime jooksvalt mängijate otsusest võtta turniirist osa.
Kui võistlejate nimekiri oli lukus, tutvustasime neid sotsiaalmeedias.
Tutvustasime, kuidas Anett Kontaveit ja Kaia Kanepi turniiriks valmistuvad.
Avasime taustu, kuidas sportlaste eest WTA turniiri vältel hoolitsetakse.
- Näitasime turniiri telgitaguseid ja turniiri toimumispaiga ülesehitustustöid.
Tegevusplaan
Meediategevuste planeerimine
Meediapartner Delfi kaasamine piletimüügis ja kommunikatsioonis
Delfi Sport sai WTA teemalise erilehe
Eksklusiivsed kajastused Delfis
Piletimüügi alguse teavitus 26.06
Brändi kuvandi loomine ja sõnumistrateegia koostamine
Pressibriifing 7.07
Kohalike tenniseklubide turniiride toetus sotsiaalmeedias ja nende kaudu turniirile tähelepanu juhtimine
Pallilaste valimise ja treenimise kommunikatsioon
Portree-, olemus- ja taustalood
Tennise-challenge algatamine
Pressikeskuse ülesehitamine, haldamine ja ajakirjanike akrediteerimine
Delfi Spordistuudio rajamine otse turniiri väljakute äärde
24/7 meediategevused turniiri kestel
Sotsiaalmeediategevused maksimaalse nähtavuse saavutamiseks
Tulemused
- Eesti meedias üle 800 kajastuse.
- Üle 57, 8 miljoni kontakti.
- Turniirile oli akrediteeritud 120 ajakirjanikku, fotograafi, operaatorit, sh 20-liikmeline WTA telepilti tootev meeskond.
- Rahvusvaheline telepilt jõudis 165 riiki.
- Turniiril oli Delfi otsestuudio, TV6 stuudio mängude. kommenteerimiseks, AK spordiuudised läksid olulisemate mängude eel/ajal kohapealt otse eetrisse.
- Turniiril käis üle 16 000 külastaja, mis ületas korraldajate poolt seatud eesmärgi.
- Järelkajastustes öeldi sageli välja, et selliste spordi suursündmuste Eestisse toomine on tänuväärt ja vajalik.
- Eesti korraldusmeeskond tõestas rahvusvahelistele partneritele enda professionaalsust ja võimekust lühikese ajaga läbi viia kaasaegselt kõrgel tasemel suursündmusi.