Koolituse eesmärk on saada vastus järgmistele küsimustele:
- Milliseid taustaandmeid, sõnumeid, lugusid ja näiteid oskavad kõneisikud oma töö tähtsustamiseks esile tõsta?
- Kuidas neid prioritiseeritakse?
- Kuidas neid lühidalt kirjutatakse, et ükslehest ei saaks kaheksaleht?
- Mis kõige olulisem - kuidas arvestab tehtud üksleht ajakirjanike ootustega, kes otsivad uudist, erakordsust, põnevaid lugusid, eksklusiivset infot, intriigi jne?
Kuidas koolitus toimub?
Eelnevalt kokkulepitud päeval algab koolitus sissejuhatava loenguga, kus räägitakse ühelehe tähtsusest ja tuuakse näiteid erinevatest ettevõtetest ja asutustest. Seejärel jagunevad osalejad minimeeskondadesse vastavalt teemadele ja nende rohkusele. Soovi korral saab töötada ka individuaalselt, aga koostöös peitub jõud. Kui ükslehed on valmis, kannavad koolitusel osalejad need teistele ette, millele järgneva ühise analüüsi käigus saab neid veel sisukamaks ja põnevamaks muuta. Kui analüüs, peegeldus ja tagasiside on tehtud läheb igast meeskonnast üks kõneisik ukse taha ja annab kiire 5-minutilise intervjuu, mille tulemusi hiljem üheskoos analüüsitakse.
Koolituse pikkus: sõltuvalt grupist kokku 3-4 tundi.